Nyhetsarkiv / Blogg (Hva skjer i båtforeningen)

20.03.24

Kort fra årets trekningsmøte som ble avholdt 16.03. Dessverre var ikke værgudene særlig på vår side i år heller. Vått og kaldt ble det for håpefulle medlemmer som ventet ute på tur til å komme inn i hytta og forhåpentlig gå ut med sitt ønske oppfylt.

5 plasser kunne vi legge frem for salg i år. Disse ble alle omsatt. Først fikk som alltid andelshavere slippe til med innbytte. Så etter at de på venteliste hadde forsynt seg av nye ledige var det faktisk til sammen 9 medlemmer som fikk byttet til / kjøpt ny plass.

Av 8 sesong-plasser annonsert før møtet sitter vi også i år igjen med 6 ledige sesong-plasser til leie pr. dato. Dette er jolleplasser som tydeligvis ikke står øverst på ønskelistene. Disse er annonsert her på nettsiden.

Styret takker for fremmøte i det gufne været.

Vi henstiller som alltid medlemmer -med større plasser særlig -om å melde fra dersom du ikke skal benytte den inneværende sesong. Vi har flere på liste som gjerne vil sesong-leie bredde-størrelser 3,00 m eller mer.

28.04.23

Et kort resyme fra årsmøtet 2023 som ble avholdt 22.04. (Ikke formelt referat!)

Siden vi i år ikke hadde en felles dugnad først ble det i år heller ikke servert grillmat og drikke. Dette var kanskje grunnen til at det ikke var særlig trangt om plassen yte ved 'hytta'. Ca. 25 stk. anslår undertegnede.

Styret hadde 2 saker til behandling i år: 10 % økning av årlig leie -samt en ny type indeksregulering av innskuddene som i stedet for konsumprisindeks vil bli regulert i takt med bankenes innskuddsrente. Begge disse forslagene ble enstemmig vedtatt og blir gjeldende f.o.m. 2024.

Godkjent ble også regnskap 2022 samt budsjett 2023

Hele styret ble gjenvalgt. 2 styremedlemmer byttet på sine verv som henholdsvis nestformann og styremedlem. Styret takker for et vel gjennomført møte og ønsker alle en riktig god båtsommer.

19.03.23

Trekningsmøte 2023 ble avholdt 18.03. Vi hadde 4 ledige plasser for salg. 2 av disse ble omsatt (byttet inn) til medlemmer med andelsnummer før turen kom til fremmøtte medlemmer på venteliste. Alle 4 plasser ble så solgt.
Vi hadde 6 sesong-plasser annonsert før møtet. Ytterligere 4 kom til underveis slik at vi kunne skilte med hele 10 ledige sesong-plasser. Etter at andelshavere og venteliste hadde forsynt seg blant disse har vi faktisk 6 ledige sesong-plasser i skrivende stund. Disse vil bli annonsert her på nettsiden.

Styret takker for fremmøte i det småruskede været.

2022

En bildeserie fra dugnad med påfølgende årsmøte 23.04.2022 (Klikk på bildene for større format)

Etterfylling av pukk og beise-forberedelser i sone 3

Erik Lie har kjørt maskiner før..

Forbereder rep.  ytterst på brygge 2B

Beising av brygge 1C

Rydding av kvist og kratt - tøft arbeid

Vannslanger monteres

Apropos rydding -R C lurte på hvem som hadde kastet en håndgranat inn i containeren vår tidligere -og lukket døra 🙂  -Ser bra ut igjen nå!

Aldri en dugnad uten Per og 'hans' kjære doning 🙂

Øystein K måtte få ny hekk etter kabel-graving tidligere.

En liten serie Vivian Sandvold sendte oss:

Etter dugnaden samlet vi oss til årsmøtet kl. 14:00 - Selv om pølsene uteble denne gang var de fleste godt fornøyd med kald drikke.

Gøtt å slække'n helt guttær 🙂

Tekst og fotos - Ragnar Fredrik Johansen

'Tyvstart' 😉 på Dugnad / Årsmøte:

I skrivende stund -19.04. -er ikke dugnaden en gang avholdt ennå. Likevel har det vært stor aktivitet grunnet etterslep på beising av bryggene -samt et ekstraordinært prosjekt; vi får vår eget strømnett

Strøm:

Strømtilkoblingen til eget abonnement blir utført i dag. Det står bare opprydding og etablere plassen til Jane og Øystein igjen. Det blir utført på dugnaden.
Alt arbeid med graving, legging av rør og prosjektering har gått «knirkefritt» takket være Per Dahl som har ledet arbeidet for båtforeningen.

Tilkobling under inspeksjon av Per

Tilkobling i syd

Tekst og foto:  Sven-Ulf Thorbjørnsen

Beising:

Vi anmodet om en 'ekstra-dugnad' i dag på selveste påskeaften -og som alltid stiller våre medlemmer opp! Her beises det i sone 1 -noe som var sårt tiltrengt. Godt å få gjort noe av dette før båtene begynner å finne sine båser.
Det er likevel nok å gjøre neste lørdag 23.04. -så møt opp til dugnad, samvær og årsmøte.
Foto: Sven-Ulf Thorbjørnsen

Trekningsmøte:

I år ble det endelig anledning til å avholde vårt trekningsmøte 19.03 på en 'normal' måte -uten munnbind, meter'n, antibac etc.. Vi hadde kun 2 plass ledige for kjøp denne gang. Men med 5 sesongplasser i tillegg ble mange likevel fornøyd med dagen.
Ventelista blir større og større for hvert år ser det ut til så behovet for båtplasser er stort. Vi håper de som ikke fikk napp på trekningsmøtet får en mulighet senere i sesongen. Vi oppfordrer som vanlig de som ikke får benyttet sin plass inneværende år om å melde fra til styret. Det er spesielt etterspørsel etter større plasser.