Blogg

Nyhetsarkiv / Blogg (Hva skjer i båtforeningen)

2022

En bildeserie fra dugnad med påfølgende årsmøte 23.04.2022 (Klikk på bildene for større format)

Etterfylling av pukk og beise-forberedelser i sone 3

Erik Lie har kjørt maskiner før..

Forbereder rep.  ytterst på brygge 2B

Beising av brygge 1C

Rydding av kvist og kratt - tøft arbeid

Vannslanger monteres

Apropos rydding -R C lurte på hvem som hadde kastet en håndgranat inn i containeren vår tidligere -og lukket døra 🙂  -Ser bra ut igjen nå!

Aldri en dugnad uten Per og 'hans' kjære doning 🙂

Øystein K måtte få ny hekk etter kabel-graving tidligere.

En liten serie Vivian Sandvold sendte oss:

Etter dugnaden samlet vi oss til årsmøtet kl. 14:00 - Selv om pølsene uteble denne gang var de fleste godt fornøyd med kald drikke.

Gøtt å slække'n helt guttær 🙂

Tekst og fotos - Ragnar Fredrik Johansen

'Tyvstart' 😉 på Dugnad / Årsmøte:

I skrivende stund -19.04. -er ikke dugnaden en gang avholdt ennå. Likevel har det vært stor aktivitet grunnet etterslep på beising av bryggene -samt et ekstraordinært prosjekt; vi får vår eget strømnett

Strøm:

Strømtilkoblingen til eget abonnement blir utført i dag. Det står bare opprydding og etablere plassen til Jane og Øystein igjen. Det blir utført på dugnaden.
Alt arbeid med graving, legging av rør og prosjektering har gått «knirkefritt» takket være Per Dahl som har ledet arbeidet for båtforeningen.

Tilkobling under inspeksjon av Per

Tilkobling i syd

Tekst og foto:  Sven-Ulf Thorbjørnsen

Beising:

Vi anmodet om en 'ekstra-dugnad' i dag på selveste påskeaften -og som alltid stiller våre medlemmer opp! Her beises det i sone 1 -noe som var sårt tiltrengt. Godt å få gjort noe av dette før båtene begynner å finne sine båser.
Det er likevel nok å gjøre neste lørdag 23.04. -så møt opp til dugnad, samvær og årsmøte.
Foto: Sven-Ulf Thorbjørnsen

Trekningsmøte:

I år ble det endelig anledning til å avholde vårt trekningsmøte 19.03 på en 'normal' måte -uten munnbind, meter'n, antibac etc.. Vi hadde kun 2 plass ledige for kjøp denne gang. Men med 5 sesongplasser i tillegg ble mange likevel fornøyd med dagen.
Ventelista blir større og større for hvert år ser det ut til så behovet for båtplasser er stort. Vi håper de som ikke fikk napp på trekningsmøtet får en mulighet senere i sesongen. Vi oppfordrer som vanlig de som ikke får benyttet sin plass inneværende år om å melde fra til styret. Det er spesielt etterspørsel etter større plasser.