Blogg

Nyhetsarkiv / Blogg (Hva skjer i båtforeningen)

27.04.2019

-Ble årets dugnad med påfølgende årsmøte avholdt. Vi registrerte 31 fremmøtet medlemmer. Det lenge truende været skremte kanskje bort en del -men under både dugnad og møte holdt truende skyer seg faktisk på god avstand! Dermed gikk det meste etter planer -selv om vi valgte å utsette beising grunnet det varslede regnet.

Som alltid var både humør og arbeidslyst på topp hos de fremmøtte -og styret takker alle for innsatsen!

Ragnar Fredrik - Styret

Mannskapet er fordelt på brygger og oppgaver...  

(Klikk på bildene for se dem litt større)

Erik Lie stiller alltid med det vi trenger..

Stor takk til grilldamene!

Årsmøtet sparkes i gang..

..mens pølser og drikke velfortjent nytes.. En hyggelig start på sesongen som alltid!


 

16.03.2019

Da er trekningsmøtet igjen avholdt (16.03.) -og denne gang hadde vi rekordmange plasser ledige -hele 10 stk. -samt 10 stk. sesongplasser -som ble utvidet til 12 plasser etterhvert som møtet skred frem.
Totalt ble det 'omsatt' 19 nye andeler inkludert innbyrdes bytte og deretter kjøp fra medlemmer på venteliste.

Når vi så at det ble såpass med plasser og 'styre med' på møtet gikk vi i år inn for å strukturere gjennomføringen ytterligere i forhold til tidligere møter. Vi hadde anskaffet en 'white-board' som viste ledige plasser. Vi hengte også opp opplysninger om andelsnr, priser og plasser ute -slik at medlemmene kunne innordne og forberede seg på best mulig måte.
Undertegnede hadde også laget et registreringsopplegg på PC som vi benyttet for første gang -og som sikret registreringer på en optimal måte. At vi også delte medlemmene inn i grupper hjalp til med å gjennomføre på en så rolig måte som mulig.

I og med at systemene våre var oppgradert -glemte vi denne gang å knipse noen bilder fra møtet -så disse ordene får klare seg.

Vi takker all for et godt gjennomført trekn.møte -og særlig takker vi medlemmer for tålmodighet under venting på sin tur.

For styret: Ragnar Fredrik


 

21.03.2018:

-var det igjen tid for dugnad samt årsmøte. Som alltid ble det meste utført. Vi registrerte 40 fremmøtte -samt at noen få så ut til å ankomme litt senere etter registrering. Vi hadde denne gang ikke altfor mange presserende eller større oppgaver som måtte utføres -men det kan hende vi har neste gang. Så utifra medlemsmassen vår på 183 kan vi vel ikke si oss helfornøyd med et fremmøte på ca 30 %. Vi oppfordrer til å møte sterkere neste år -om ikke annet for å ha det hyggelig sammen med mat og drikke i årets 'kickoff'... Vi takker alle fremmøtte!

Følg med videre på nettsiden vår for fullt referat fra årsmøte etc.

Ragnar Fredrik
Styret


 

17.03.2018:

Årets trekningsmøte avholdt. Denne gang hadde vi hele 7 ledige båtplasser for salg. Samt 3 sesongplasser -i utgangspunktet -for her fikk vi inn enda noen flere pr telefon rett før møtet -pluss at etterhvert som møtet skred frem ble ytterligere sesongplasser ledige idet enkelte medlemmer ønsket å leie ut istedet for å bruke. Mange kjøper f.eks. jolleplasser for å få et andelsnr -noe som er fornuftig med tanke på å rykke frem i køen med henblikk på en større plass senere. Vi kunne dermed tilby hele 13 sesongplasser innen møtet var over -og har pr dato faktisk 2 jolleplasser ledige i sone 3.

Som ellers gikk mange fornøyde fremmøtte hjem igjen mens andre dessverre ikke fikk drømmen oppfylt denne gang -men som vanlig oppfordrer vi medlemmer som ikke skal bruke sin plass inneværende år til å melde fra til styret slik at de som har behov for en noe større plass -f.eks. 2,75m + + -kan få båtsommeren i havn 😉 

Ragnar Fredrik
Styret


 

22.04.2017:

Dugnad samt årsmøte ble avholdt 22.04. Undertegnede var denne gang dessverre forhindret fra å stille på dugnaden -men fikk høre at oppmøtet var bra og at oppgavene vi hadde ble godt utført! Årsmøte foregikk også som vanlig i hyggelige former uten problemer av noe slag. Styret takker for oppmøte og deltagelse.

Ragnar Fredrik


 

18.03.2017: Trekningsmøte avholdt:
Lørdag 18. mars i sol og fint vær. Denne gang hadde vi kun 3 ledige plasser å tilby, men etter hvert dukket det opp tilsammen 5 stk. sesongplasser -slik at ganske mange likevel kunne sikre båtsesongen.
Fakturaer, avregninger og kontrakter kommer i posten! Utbetalinger til de som har solgt vil som vanlig finne sted i tidsrommet mai - juni.


 

23.04.2016: Dugnad / Årsmøte

Lørdag 23.04. var det igjen tid for årlig dugnad. Vi registrerte 36 fremmøtte + styremedlemmer. Vi må ha lov til å si at vi hadde ønsket og forventet en noe bedre oppslutning i det fine været! Dugnaden vår er ikke bare arbeid men også en hyggelig sammenkomst tidlig i sesongen.
Det ble lagt på plass store steiner i sone 2 – 3. Brygger ble beiset og bommer ble lagt ut -for å nevne noe.
Som alle kan se var det en trivelig dag hvor vi fikk gjort det meste -samt avrundet det hele med årsmøte samt grilling og servering av div godt drikke etterpå.

Medlemmer som av div grunner ikke kunne stille denne gang har sagt seg villing til senere innsats, så gjenstående oppgaver skal vi få utført.


 

19.03.2016: Trekningsmøte

Årets trekningsmøte er unnagjort. Vi hadde i år 7 ledige, faste plasser -samt 4 sesongplasser -på lista. Noe som betyr at 7 stk. fra årets venteliste fikk kjøpt båtplass.
Før turen kom til venteliste byttet 12 stk. medlemmer med andelsnummer plass og fikk tildelt nye slike. Dermed ble det alt i alt ble tildelt 19 nye andelsnummere i årets trekningsmøte.

Sesongplassene ble så også tildelt etter andels-ansiennitet først, slik at 7 medlemmer i alt ordnet seg med sesongplass. (Medlemmer som benytter sitt andelsnr i sesongkøen må stille plassen som tilhører andelen til disposisjon inneværende år).
Som alltid oppfordrer vi medlemmer som vet de ikke kommer til å benytte plassen i år om å ta kontakt med styret slik at vi kan glede de som trenger båtplass 2016!

Vi takker for fremmøte og ønsker god båtsommer til alle.

Styret / Ragnar Fredrik Johansen


 

25.04.2015: Dugnad / årsmøte

Dugnaden ble denne gang samkjørt med campingen og oppgavene ble fordelt etter beste evne.

Været var ikke på vår side denne dagen! -Det regnet, blåste og var kaldt. Likevel gikk de deltagende på med friskt mot. Men på grunn av været måtte noen oppgaver utsettes (beising). Dette vil bli utført likevel om ikke lenge…

Årsmøtet i LBF ble avholdt kl. 15:00 -også dette forløp problemfritt og hyggelig. Det hele ble så avrundet med felles grill og drikke.

Se ellers referat fra årsmøtet.

Ragnar Fredrik


 

21.03.2015 – Trekningsmøte

Trekningsmøte 2015 ble avholdt 21.03. med mange interesserte og håpefulle tilstede. Det hele ble greit gjennomført synes vi -denne gang utendørs -i sol og fint, men noe kaldt, vær.
Etter intern fordeling av de ledige plasser kom turen til de på venteliste.. og det er da vi skulle ønske vi hadde hatt mer å tilby. Men vi har nå en gang bare de plassene vi har..
16 nye kontrakter vil etter hvert bli sendt ut for signering og retur til undertegnede. Ett par sesongplasser ble også registrert.

Ragnar Fredrik -styret


 

03.05.2014 – Årsmøte

Årsmøtet, samt resterende dugnadsoppgaver ble utført.
Og som vanlig hadde vi alle en svært hyggelig dag! -med småprat, grilling, samt påfølgende årsmøte. Vi føler at det hele foregikk i rolig og smul sjø.. -og vi håper og tror dere synes det samme..Formelt referat fra årsmøtet vil legges ut senere.

Styret takker de som møtte opp, og ønsker alle en fin båtsesong!

Ragnar Fredrik


 

15.03.2014 – Trekningsmøte

Trekningsmøtet vårt er liksom sesongens første ‘kickoff’ for oss i LBF, og dette ble avholdt, i år som i fjor; i hytta på Lie, og som alltid foregikk det hele i hyggelige former.

Vi i styret syntes også alt ble greit gjennomført, selv om vi som alltid gjerne skulle hatt ytterligere plasser å ‘dele ut’ til de som ikke fikk sine ønsker oppfylt, men vi har nå kun de vi har.. Men; nye sjanser til neste år, og vi vil avhjelpe så godt vi kan med sesongplasser når/hvis disse dukker opp!

6 ledige plasser ble solgt, og de 2 sesongplassene vi hadde å by frem foreløpig, ble også til hjelp for 2 som ikke fikk fast i år. Til de som fikk tildelt nye plasser; fakturaer / avregninger vil som vanlig komme i posten, etter hvert som vi får organisert årets ‘forretninger’.

Vi takker for godt gjennomført møte.

Styret v Ragnar Fredrik


 

20.04.2013 – Dugnad / Årsmøte

20.04. ble årets dugnad og årsmøte avholdt, i kjente uformelle og hyggelige former. Selv om det ikke er all verden som må gjøres på det fine anlegget vårt, er ikke styret veldig imponert over oppmøte denne gang -kun 52 medlemmer ble registrert i det fine været!.. (2 stk meldte forfall pga sykdom) Jobbene ble likevel utført, men vi finner det noe underlig at ikke flere finner veien ut, om ikke annet for å treffes og ha det litt sosialt -samt ‘åpne sesongen’..:)…

Litt av det som ble utført:

Beising av 2 brygger blir nøye diskutert og planlagt… -så utført, under betryggende og kyndig overvåkning av damene!

En velfortjent!! pust i bakken…

…så er bla.a. brygge 2A klar for sesongen!

Etter en tung økt smaker det med utsøkt, kulinarisk grillmat, og ditto drikke……….

Til slutt avholdes årsmøte i gemyttelige former -og engasjerte medlemmer har både spørsmål og saker på hjertet.. det er bra!..

Styret takker de fremmøtte for innsatsen, og ønsker alle en herlig båtsesong!

Ragnar Fredrik


 

16.03.2013 – Trekningsmøte

Båtforeningen’s årlige trekningsmøte 2013, ble avholdt 16.03, og mange håpefulle medlemmer møtte frem. Noen fikk det de ønsket seg, mens andre nok måtte nøye seg med 2. valg, eller satse igjen neste år.

Det var i år 4 faste plasser som ble solgt, og disse gikk til eksisterende andelshavere. Deretter var det ventelisten sin tur, hvor noen av de første fikk kjøpt plass, mens andre satset på sesongplasser, eller valgte å stå ‘på vent’ for eventuelle flere slike som kan dukke opp..

Styret synes det hele ble greit gjennomført, og takker for godt møte!

Ragnar F Johansen


 

10.06.2011 – En hendelse i båthavna

En av våre medlemmer tok fredag ettermiddag kontakt med styreformann Roar Kristiansen, og meldte at en båt holdt på å synke ned ved brygge 1B.
Dette ble straks sjekket, og man så med en gang at båten tok inn vann, motoren stod allerede under vann. Videre ble det forsøkt å kontakte eieren av båten, som nettopp hadde sjøsatt den.
Vi har ikke lensepumpe i beredskap i båtforeningen, så redningsselskapet ble dermed kontaktet, og de kom oss til unnsetning!

Hvis vi ikke hadde fått den meldingen, hadde båten gått ned i løpet av en time eller to. Dette endte godt, heldigvis, og vi takker Jim Brok for snarrådig innsats!
Hva har vi lært av dette; veldig viktig at vi passer på hverandre i båtforeningen! En slik hendelse reiser også spørsmåler om ikke LBF burde hatt beredskap i form av pumpe og et aggregat. Dette vil bli vurdert!

Styret